الاثنين، 27 يوليو 2015

مقدمة عن الربح من الانترنت حقيقة ام كذب

في الماضي كان هناك مصدر واحد لكي تجني المال ولكن مع التقدم الهائل في كافة المجالات اصبح جني المال هو شئ تستطيع ان تقوم بة وانت في بيتك و من غير ما تتحرك ولا خطوة واحدة والادوات التي تحتاج اليها هو جهازك فقط.


 نعم قد يقول البعض اني كاذب فقط كمل الموضوع قبل ما تحكم الم تسئل نفسك الاشخاص التي تضع الفديوهات علي اليوتيوب ماذا يستفيدون فهم يتعبون وقد يقضوا الساعات في عمل مقطع فديو واحد والم تسئل نفسك لماذا يقوم الاشخاص بعمل موقع او منتدي او عمل مدونة حتي كمدونتي هذة .

هل هؤلاء الاشخاص عندهم فراغ لهذة الدرجة يضيعون وقتهم فعمل هذا الهراء برايك لماذا هل جربت ان تستوقف نفسك في يوم لكي تفكر في الامر ولو مجرد دقيقة اولا عند رفعك لفديو علي اليوتيوب بتحط اعلانات علي الفديو الي انت رفعتة وبتخد نسبة من المشاهدين الي بيشوفوا الاعلانات زيك زي القناه الفضائية الي علي التلفزيون شركة تحط اعلانات علي قناتك وتخد نسبة منهم ام الموقع او المدونة هي هي موضوع الفديوهات اعلانات كذلك بتنزل علي مدونتك بتخد نسبة علي كل واحد يضغط علي الاعلانات.


 في ناس ممكن تقول ما انا ممكن اعمل مدونة ومحدش يدخل علي مدونتي ومحدش يضغط علي الاعلان اه ممكن بس كل دا يعتمد علي شغلك انت وذكاءك ومكان اختيارك لمكان الاعلان  وانك تعرف نوع الاعلان الي يشد الناس تعرف ان في مدونات ممكن يصل فيها الربح الي 10 الف دولار في الشهر.


يعني دخل شهري قوي جدا ومش محتاج منك غير حاجات بسيطة وصبر عشان تتعلم لان مفيش حد مولود بيعرف لازم تخد وقتك في الموضوع و تبحث هتتعب اه في الاول وممكن تمل في بداية الطريقة بس نصيحة مني الموضوع سهل اوي ولا اظن ان في حد ميحبش يجيب فلوس وهو في بيتة وان شاء الله في درس القادم هنشرح طريقة عمل مدونة والربح منها وامثله للمدونات المشهورة و دخل كل مدونة فيها .

طبعا في طرق كتير اوي و اسهل من كدا بس المشكلة ان ربحها قليل جدا زي مواقع الاحصائيات ومواقع مشاهدة الاعلانات ولا انصحك انت تدخل مجال مشاهدة الاعلانات والربح منها موضوع ممل جدا سوف نشرح بالتفصيل في موضوع مخصص ان شاء الله

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق